W Międzylesiu zainaugurowano nową kampanię informacyjną, mającą na celu zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach zaginionych dzieci. Inicjatywa realizowana we współpracy T-Mobile Polska oraz Komendy Głównej Policji opiera się na systemie Child Alert, który odgrywa kluczową rolę w takich sytuacjach. Celem działań jest poprawa skuteczności w odnajdywaniu małoletnich, którzy zaginęli w niebezpiecznych okolicznościach.
W Polsce co roku rejestrowane są około dwa tysiące przypadków zaginięć dzieci, z czego większość kończy się szczęśliwie. Niemniej zdarzają się sytuacje, które wymagają szybkiej reakcji społeczeństwa i użycia nowoczesnych narzędzi, jakim jest system Child Alert. Jego uruchomienie odbywa się przy współpracy z mediami oraz instytucjami, które mogą szybko przekazać informacje o zaginionych dzieciach, docierając do jak najszerszego grona odbiorców.
Kampania towarzyszy obchodom 10-lecia współpracy między T-Mobile Polska a Policją. Każdy z klientów operatora, po wyrażeniu zgody na otrzymywanie komunikatów, może przyczynić się do akcji poszukiwawczej, w której liczy się każda sekunda. W momencie zaginięcia dziecka kluczowa jest reakcja lokalnej społeczności, która może pomóc w jego odnalezieniu dzięki informacji przesyłanej przez system Child Alert. Warto więc pamiętać, że każdy może odegrać istotną rolę w akcji, a wspólne działania mogą znacznie zwiększyć szanse na powodzenie operacji ratunkowej.
Kampania przyciąga uwagę także poprzez spot, który ilustracyjnie pokazuje wagę szybkiej reakcji mieszkańców w przypadku zaginięcia. Celem jest nie tylko informowanie, ale również angażowanie lokalnych społeczności do współpracy w poszukiwaniach zaginionych dzieci. W przypadku uruchomienia systemu, mieszkańcy są zachęcani do kontaktu z numerem alarmowym 995 lub 112, aby pomagać tym, którzy mogą być w potrzebie.
Źródło: Policja Kłodzko
Oceń: Nowa kampania informacyjna w sprawie systemu Child Alert
Zobacz Także




