Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja w walce o bezpieczeństwo na drogach

Bożena Dawidowska

Bożena Dawidowska


Rozpoczęła się nowa ogólnopolska kampania prewencyjna „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją. Działania te mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz podniesienie świadomości kierowców na temat konsekwencji nadmiernej prędkości. W obliczu niepokojących statystyk dotyczących wypadków drogowych, inicjatywa ta jest niezwykle istotna dla ochrony życia i zdrowia na polskich drogach.

W ubiegłym roku na polskich drogach zginęło blisko 1 900 osób, a tegoroczne wakacje przyniosły niemal 350 ofiar śmiertelnych. PZU, analizując dane o wypadkach oraz postawach kierowców, zauważa konieczność przypominania o znaczeniu odpowiedzialnej jazdy. Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu edukację kierowców oraz rozbudowę kultury społecznej, w której reagowanie na niebezpieczne zachowania staje się normą, a nie wyjątkiem.

W ramach kampanii zaplanowano szereg działań, w tym szeroką promocję w mediach oraz dystrybucję miliona naklejek z kampanijnym hasłem. Wspólnie z Policją, funkcjonariusze będą edukować kierowców na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Przykładowo, na ulicach Warszawy zobaczyć będzie można specjalnie oznakowane auto, które porusza się z dozwoloną prędkością, mające na celu zwrócenie uwagi na kwestie odpowiedzialnej jazdy.

Działania prewencyjne są niezbędne, biorąc pod uwagę, że średnio co minutę PZU odnotowuje zgłoszenie szkody komunikacyjnej. Kampania „Mistrzu, zwolnij” trwać będzie do końca września, a jej celem jest aktywowanie kierowców do zmiany postaw i wprowadzenia zasad bezpieczeństwa w codzienną praktykę jazdy. Mieszkańcy Międzylesia są zachęcani do przyłączenia się do akcji na rzecz bezpieczeństwa na drogach.

Źródło: Policja Kłodzko


Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja w walce o bezpieczeństwo na drogach

Średnia ocena:4.97 Liczba ocen:8


Zobacz Także